Mala pravila poslovnog "anti-bontona"


Nepoštovanje bontona obično nije dobro za poslovni ugled, ali ako je prodavač ili kupac drzak ili nerazuman, potrebno je doneti čvrstu odluku: nastaviti poslovni odnos ili ga prekinuti. Prestanak poslovanja s neugodnim partnerom možda uzrokuje gubitak profita, ali i može vam uštedeti mnogo energije, piše Poslovni dnevnik.

Donosite li sami odluku o tome hoćete li s nekim održavati poslovni odnos (bio on jednokratan ili dugotrajan), odvagnite isplati li vam se trpeti stres u zamenu za priželjkivanu kupovinu ili prodaju. Ako stres preovlađuje nad očekivanom korišću, ne dajte se zlostavljati. Možda će vam dotični neugodni kupac ili dobavljač uzrokovati i lošu reklamu nakon što ste ga "otkačili", ali rezultat zlog glasa neće trajati doveka.

Ako ste zaposlenik koji nema uticaja na poslodavčev izbor klijentele ili radne snage, verovatno ćete mnogo puta biti frustrirani tuđim ponašanjem. Evo nekoliko sugestija za nošenje s nepristojnošću kupaca, dobavljača ili kolega.

Budite objektivni i profesionalni. Nadmetanje s drugom stranom u nepristojnostima uvek je jedna od opcija, ali usredotočite se na bitno, a to je optimalno obavljanje posla. Zadržite li pristojnost i odmerenost dobri su izgledi da ćete razoružati sugovornika.

Potražite pomoć kolega ili nadređenih. Tipičnom je poslodavcu najvažnije da posao bude obavljen nezavisno o žrtvama koje trpe niže rangirani službenici u kontaktu s neugodnim klijentima. No, ako je vaš nadređeni iole razuman, ponudiće vam savet ili se sam pojaviti na sceni da izgladi stvar. U svakom slučaju, bolje je da se posavetujete s njim, jer ćete tada biti načisto morate li i dalje podnositi nepristojnog klijenta ili imate zeleno svetlo da se postavite čvršće.

Budite samilosni. Drska i neugodna mušterija možda vam se čini kao "sociopata", ali možda je trenutno napeta zbog stresa koji trpi u vlastitom životu? Dok se ne dokaže suprotno, dopustite mogućnost da se uzrok krije u ovom drugom. Ako je nepristojnost zaista posledica privatnih teškoća, ljubaznim ophođenjem učinićete dobro delo.

Na kraju, sitan detalj: razmotrite jeste li možda svojim profesionalnim greškama i vi doprineli nečijem nepristojnom nastupu.

Izvor: http://www.moj-posao.net/


blog comments powered by Disqus


Pregledano: 23  puta.


 
eXTReMe Tracker