Male promene navika, velika korist

Pokušajte da uvedete male promene u vaše životne navike i uverite se i sami koliko veliku i značajnu korist možete da ostvarite. Kao najvidljivije, izgledaćete bolje, a pritom ćete se osećati mnogo zdravije i lepše. U nastavku navodimo nekoliko trikova, uz objašnjenje kako oni deluju i kako da ih sprovedete u delo.


Idite ranije na spavanje – izgubićete na težini

Zašto: Kada ste umorni vaše nadbubrežne žlezde funkcionišu pod stresom i dovode do toga da bubrezi zadržavaju tečnost i izgledaju nabubrelo. Kada ste odmorni, vaši unutrašnji organi rade mnogo efikasnije i čine da izgledate i osećate se vitkijim. Osim toga, kada nismo dovoljno spavali skloniji smo da jedemo više, tada posežemo za kofeinom, rafinisanim ugljenim hidratima i šećerom kako bi podigli energiju  - a sve ove namirnice mogu da dodaju ekstra kilograme.

Kako: Pokušajte da se odšunjate u krevet svake noći barem 15-20 minuta ranije.

Spavajte na leđima – zaustavićete stvaranje novih bora

Zašto: Ako često spavate oslonjeni na jednu ili drugu stranu lica, ujutro ćete se možda probuditi sa vertikalnim borama – takozvanim borama od spavanja.

Kako: Pokušajte da spavate na leđima tako da ne vršite pritisak i ne gnječite kožu lica. Ovo nije lako, ali pokušajte da se naviknete da zaspite na leđima i ne obrćete se mnogo u snu. Postoje čak i jastuci koji su oblikovani tako da je na njima najudobnije spavati na leđima, pa se naoružajte njima za početak.

Pijte čaj – ojačaćete imuni sistem

Zašto: Zeleni i crni čaj su veoma bogati antioksidantima poznatim kao flavonoidi, koji igraju značajnu ulogu u sprečavanju nekih vrsta raka i kardiovaskularnih oboljenja.

Kako: Ako popijete samo po jednu šolju kvalitetnog čaja dnevno, unećete u organizam oko 200mg flavonoida. Uzimajte tri šolje čaja dnevno u perodu od dve nedelje i količina flavonoida u krvi će vam se povećati 25 odsto. Drugi izvori flavonoida su: breskve, borovnice, crne ribizle, brokoli, višnje, pomorandže, grejp, soja, limun i ima ga i u crnom vinu.

Napravite frape od bobičastog voća – poboljšaćete vid

Zašto: Bobičasto voće ima visok sadržaj vitamina C i puno je flavonola, koji štite osetljive ćelije oka.

Kako: Najbolji način da obzbedite svoju dozu bobičastog voća je da napravite frape od borovnice, kupine ili brusnice. Ubacite u blender jednu šaku bobičastog voća (ako nemate sveže, možete da iskoristite i smrznuto voće koje možete naći u supermarketu) sa jednom bananom i malo mleka. Uključite blender i miksujte dok ne napravite glatku masu.

Koristite konac za zube  – zaštitićete srce

Zašto: Čišćenje zuba zubnim koncem svakog dana je najbolji način da sprečite oboljenja desni i zaštitite svoje srce. Pitate se koja je veza između toga? Ako imate neko oboljenje desni i ne lečite ga, to može dovesti do zapaljenja organa i inflamatornih reakcija u organizmu koje mogu da uzrokuju oboljenje srca i infarkt.

Kako: Koristite zubni konac svaki put kad perete zube!

Odmarajte se po 15 minuta – smanjićete pritisak

Zašto: Odmaranje po barem 15 minuta dnevno smanjuje krvni pritisak, umiruje disanje i, na duge staze, umiruje burne reakcije i način na koji se borite sa stresom.

Kako: Pokušajte da primenite ovu tehniku iz joge i fokusirajte telo i um!

1. Sednite ili lezite negde gde vam je udobno.

2. Dišite lagano kroz nos.

3. Pokušajte da udahnete duboko i stomakom.

4. Fokusirajte se na zvuk "om" dok udišete.

5. Fokusirajte se ili tiho ponavljajte zvuk "um" dok izdišete.

6. Ako vam pažnja odluta, lagano se opet fokusirajte na vežbu.

7. Vežbajte ovo po 5 do 15 minuta.



Jedite proteine – imaćete više energije

Zašto: Proteini stimulišu supstancu dopamin koja se nalazi u mozgu i drži vas budnim.

Kako: Dajte mozgu podstrek tako što ćete za ručak pojesti proteine – na primer, salatu od piletine ili tunjevine. Opredelite se za složene ugljene hidrate (integralno brašno ili povrće) umesto onih rafinisanih (belo brašno i šećer) pošto će vam pružiti energiju koja traje, a ne brz doping koji prati još brži pad energije.

Recite "ne" šećeru – usporićete starenje

Zašto: Ishrana koja je suviše bogata šećerom ili jednostavnim ugljenim hidratima može da ima negativan uticaj na izgled kože i brzinu starenja. Naime, kožu čine strukturni proteini kakvi su elastin i vlakna kolagena. Što više šećera imate u organizmu, to se više dešavaju reakcije u kojima se šećer jedini sa proteinima – što veoma loše utiče na kožu.

Kako: Smanjite količinu slatkiša koje jedete!

Izbacite hranu koja ne sadrži masti – prestaćete da se prejedate

Zašto: Možete da jedete koliko god želite ugljenih hidrata pa da opet ne budete siti i zadovoljni, dok je potrebna samo mala količina proteina ili malo masti da bi se zadovoljio centar u mozgu koji šalje organizmu poruku 'Gladan sam'. Na primer, ako pojedete jednu kuglu običnog sladoleda, vaša potreba za masnoćama će se momentalno smanjiti. Vaše telo će primiti signal da ste dobili masnoću i glad se smanjuje.

Kako: Izbegavajte hranu sa malom količinom masnoća ili bez masnoća – velika je zabluda da su proizvodi koji ne sadrže masnoće zdraviji.  Ova hrana je obično mnogo bogatija šećerom i kilodžulima (kalorijama), a pored toga ne pruža onu vrstu sitosti kao normalna hrana, pa je veća verovatnoća da ćete pojesti veću količinu.

Izvor: http://www.najboljamamanasvetu.com/


blog comments powered by Disqus


Pregledano: 35  puta.


 
eXTReMe Tracker