Ženama je izgled na prvom mestu


Najnovija istraživanja pokazuju kako mlade žene širom sveta očekuju od muškaraca da ih se ocenjuje isključivo prema izgledu, dok žene u starijim godina znaju da je ono 'unutra' ipak mnogo bitnije.

Naime, žene u dvadesetim i tridesetim godinama života, više od bilo koje druge starosne grupe, i to više od njih 53 % misli da će bolje napredovati u poslu i uopšte kroz život izgledaju li bolje.

S duge strane, žene u četrdesetim i pedesetim godinama, njih dve trećine, shvataju da su iskustvo i trud ipak važniji u napredovanju kroz život.

Ovo istraživanje zapravo dokazuje samo činjenicu da je modna industrija i industrija lepote unazad 50 godina doživela svoj pravi uzlet i postala jedna od najvećih rastućih ekonomskih grana uopšte. Nikada u celoj istoriji nije se dogodilo da žene toliko troše na ulepšavanje.

Žene se zadužuju zbog lepote

Sasvim je normalna stvar da se na kupovinu odeće i kozmetike troši i nekoliko stotina dolara mesečno, a takva opsesija ponekad ide to neviđenih granica, pa ne samo da žene većinu svojih primanja troše na lepotu, već se i zadužuju.

Ovakav primer mogli smo videti i u seriji 'Seks i grad' gde glavni lik, Carrie Bradshaw, ima opsesiju kupovanja cipela. Tako je u jednoj epizodi Carrie ostala bez stana, to jest bila je primorana svoj stan otkupiti i nakon što je pregledala svoje finansije, shvatila je da je u proteklih nekoliko godina potrošila čak 60 hiljada dolara samo na cipele.



Ako se uzme u obzir da je ovo jedna bolja godišnja plata u SAD-u, veća od proseka, shvatamo da je ovo zaista velik novac. No, iako je ovo samo fabula u seriji, ona verno oponaša stvaran život.

Ovde dolazimo do jedne druge stvari, a to je obavezni 'dress code' koji je na snazi u velikom broju kompanija.

Naime, od žena se zahteva da na posao dolaze odevene na određen način i to su obično poslovni kostimi, skupocene aktovke, te naravno cipele.

Važna je skupocena odeća

Kada se sve lepo izračuna, ispada da žene za svoju garderobu potroše i nekoliko desetina hiljada dinara, i to na onu garderobu koju isključivo nose na posao.

Postavlja se sada pitanje nije li možda slučaj da zapravo ovakav stav potiču te kompanije koje prećutno ovim pravilnicima poručuju da, bez obzira poseduje li žena iznimno obrazovanje i veliko poslovno iskustvo, to ne znači ništa ako nije odevena u skupocenu i lepu odeću od glave do pete.



Trend na prvom mestu

Sasvim je normalna stvar da se na kupovinu odeće i kozmetike troši i nekoliko stotina dolara mesečno, a takva opsesija ponekad ide to neviđenih granica, pa ne samo da žene većinu svojih primanja troše na lepotu, već se i zadužuju.
No, nisu samo kompanije te koje potiču ovakav stav, već naravno i nekoliko puta prozvani mediji kao i poznati i slavni koji se u tim medijima pojavljuju.

Tako za početak imamo veliku industriju modne žurnalistike koja u javnosti stvara stereotip uspešne žene i kako ona treba izgledati. Manekenke se u njihovim editorijalima pojavljuju u skupocenim kostimima te s torbama koje koštaju pravo bogatstvo.



Što se tiče poznatih koji stvaraju stereotip žene kojoj je bitnije lepo odevanje nego dobar poslovni plan, možemo se dotaći Victorije Beckham. Retko kada se njeno ime spominje zbog nekih velikih poslovnih poteza ili uspešne karijere, već isključivo zbog njene odeće.

Prisetimo se samo kako je početkom godine velika vest bila da je Victoria prestala nositi visoke pete zbog deformacija na stopalima i kako počinje nositi baletanke. Slučajno ili ne, a verovatno ne, samo u Britaniji prodaja baletanki je u tom periodu skočila za nekoliko puta.

Izvor: http://dalje.com/


blog comments powered by Disqus


Pregledano: 147  puta.


 
eXTReMe Tracker