Zašto devojčice preskaču detinjstvo?

Neki od rezultata istraživanja pokazali su da devojčice u Australiji već u vrtić žele ići s grudnjacima dizajniranim za predškolarke, nalakiranim noktima i sjajilom za usne. Devojčice preskaču detinjstvo. Ko je za to kriv?
Do šeste godine, devojčice već nose razne modne detalje poput torbica, nakita i brandirane odeće. U osmoj ili devetoj godini podvrgavaju se dijetama i odlaze frizeru na bojanje i uređivanje kose.
“Ono što vidimo je sve veći broj majki koje dopuštaju devojčicama, čim dobiju prvu menstruaciju, da idu na brazilsku depilaciju”, kazala je gospođa Hamilton. “Govorimo o devojčicama starosti 10 ili 11 godina”.

Ono što je dalje zanima jeste ko je kriv da devojčice preskaču detinjstvo i u vrlo ranoj dobi usvajaju obrasce ponašanja, vrednosti i navike mladih žena? Hamilton problem vidi u “ciljanom i efektivnom” pritisku od strane oglašivača i marketinških stručnjaka koji devojčice nastoje od najranije dobi pretvoriti u potrošače i šoping snagu.
Problem je i seksualizacija mladih devojaka koja ih potiče na seksualno ponašanje. Pri tome se misli na usku, kratku i oskudnu odeću, marke donjeg veša, industriju kozmetike namenjenu devojčicama koja nosi poruku da se od najranije dobi moraju ulepšavati za suprotni pol.
Hamilton je otkrila kako veliki broj devojčica starih 13 godina razmenjuje SMS-ove seksualnog sadržaja sa vršnjacima, šalje vlastite toples fotografije putem MMS-a, a manji broj se već upušta u oralni seks. Učitelji su potvrdili kako neke devojčice u dobi od 14. godina iza sebe imaju već 20 seksualnih partnera.
Ono što je važno napomenuti jeste da se devojčice ne upuštaju u seksualne odnose zato što to žele, već zato jer to svi jednostavno rade i zato što su pod svojevrsnim pritiskom vršnjaka.
Najveća krivica pada na odrasle i medije koji izlažu decu “odraslim” sadržajima i popuštaju pred zahtevima devojčica te im plaćaju depilacije, kozmetičke tretmane, kupuju brandirane miniće i razne dodatke. U svetu u kojem Suri Cruise (3) nosi štikle, torbicu,odeću vrednu hiljade i hiljade dolara i šminku na usnicama, a časpisi je časte epitetima “devojčica s najviše stila”, “mala miss” i “dečija modna ikona”, teško je objasniti devojčicama prave vrednosti u životu i čemu bi trebale težiti.
Izvor: http://www.mojedijete.com/